El GALP Costa Daurada impulsa una campanya per promoure el consum de peix de proximitat a Catalunya

Amb l’objectiu de fomentar una alimentació saludable, sostenible i arrelada al territori, el GALP Costa Daurada ha participat activament en una campanya de promoció del peix de proximitat, en col·laboració amb els altres quatre Grups d’Acció Local Pesquers (GALP) de Catalunya.

 

Aquesta iniciativa ha volgut posar en valor el producte pesquer local, destacant-ne els beneficis nutricionals, l’impacte positiu sobre el medi ambient i el suport directe al sector pesquer artesanal. La campanya ha estat especialment dirigida a persones adultes preocupades per la salut, joves actius i públic sènior conscient de la seva qualitat de vida.

 

Un projecte amb accions digitals i alta incidència comunicativa

 

Les accions principals han inclòs la publicació de continguts en premsa digital i la creació de vídeos curts per xarxes socials, protagonitzats per figures reconegudes com el gastrònom Pau Joanmiquel i la cuinera Ada Parellada. Aquests reels s’han convertit en peces clau de la campanya, generant més de 49.000 visualitzacions i arribant a més de 33.000 usuaris únics, amb un 98,4% de l’audiència corresponent a nous públics.

 

Aquest impacte demostra la força del contingut rellevant i de qualitat, així com la idoneïtat de col·laborar amb prescriptors de referència per expandir el missatge.

 

Tot i que les publicacions complementàries han tingut un abast desigual —amb un clar èxit dels continguts gastronòmics per sobre dels destinats al públic esportista—, la campanya ha permès detectar els interessos reals de l’audiència, aportant informació valuosa per a futures accions de comunicació.

 

Conclusions i perspectiva de futur

 

Els resultats de la campanya han estat positius en termes d’abast, notorietat i percepció, consolidant una base sòlida per a futures accions de comunicació. Tot i la participació moderada en termes d’interacció, l’estratègia ha estat coherent amb la temàtica divulgativa i ha permès fer créixer l’audiència i reforçar la presència del peix de proximitat en el discurs públic.


El GALP Costa Daurada continuarà treballant en aquesta línia, impulsant iniciatives que combinin salut, sostenibilitat i territori, al servei del sector pesquer i dels consumidors responsables.

Tornar a dalt